Átalakul a Bakáts tér!

Hamarosan valódi főtérré válhat a Bakáts tér, mert az autóforgalom kiszorításával a sétálók vehetik majd birtokba a templom előtti területet is. De mi legyen ennek a résznek a funkciója a jövőben? Ezt a Ferencvárosi Önkormányzat a környékbeliekkel közösen szeretné eldönteni!
"
A kérdőívet 2020. július 22-ig tartó háromhetes kitöltési időszak alatt 919-en töltötték ki.

A gyorseredményeket a KÉRDŐÍV gombra kattintva lehet megnézni, a projektről pedig a HÍREK blokkban található több információ.

HELY
IX. kerület, Bakáts tér és környéke
GPS
47.48311, 19.06651
TERÜLET
1,3 hektár
(31 értékelés)
Értékelem a projektötletet
kb. 1 hónapja
A Lónyay utcát továbbra is ipszilonnal írjuk! Legalább a szakmai felületeken jó lenne erre figyelni.

kb. 1 hónapja
A Bakáts utca, mint sétálóutca véleményem szerint csak akkor tud működni, ha van értelme, célja ennek a funkciónak, elrendezésnek. Honnan-hova lehet itt sétálni? A szegélyező épületek kialakítása jellemzően nem olyan, hogy ott vonzó vendéglátó, szolgáltató funkciók létesüljenek.

kb. 1 hónapja
Kedves @Csaba Sik, köszönjük az észrevételt, javítottuk!

27 napja
Tisztelt Kollégák, Megértem, hogy pozitív példaként az 5. Kerület áll Önök előtt, bízom benne, hogy hasonlóan kellemes hangulatú környezet fog kialakulni Ferencvárosban is. Megértem továbbá azon fejlesztési irányt is, hogy önkormányzati ráhatással próbálnak arculatot adni a köztereknek, melyek az utóbbi évtizedek organikus városfejlődése során kevéssé emberközpontúan fejlődtek. Viszont kérem, hagyjuk magunk mögött azt az osztályharcos szemléletet, mely a városlakókat egymással szemben állóknak tekinti, nem pedig egyoldalon álló feleknek, akik egyazon környezetet veszik használatba. Jelen esetben elsőszámú közellenség az autós. Jómagam a városban gyalog vagy biciklivel közlekedek, azonban nem hinném, hogy bűnösnek kellene éreznem magamat amiatt, hogy esetenként munkámhoz, hétvégén pedig Budapesten kívüli útjaimhoz autót birtoklok. Jelenleg úgy érzem, az itt lakó autótulajdonosokra nem gondol az önkormányzat (az előző sem gondolt). A parkolási helyzet jelenleg is kétségbe ejtő, a lezárással pedig mintegy 40 hely szűnik meg a Bakáts utcán, és kb 50 a Bakáts téren (becsült, konkrét számokat nem ismerek). Kérdésem, hogy készült-e hatástanulmány a tervek parkolási hatásáról, és ha igen, hol tekinthető ez meg? Javaslom, hogy az érintett területre csak az itt lakók, illetve a behajtási engedélyt kapók jöhessenek be (a lakossági parkolási engedélyek száma az önkormányzatnál ismert adat, ez jó közelítéssel megegyezik a szükséges parkolóhely igénnyel). Ezáltal csökken a parkolóhely után kőröző bosszús lakosok száma, ugyanakkor lenullázódik az az autóforgalom, ami feleslegesen terheli a környéket. Ezzel a megoldással ténylegesen nyerne minden közterületet használó. Helyes döntésnek tartom, hogy az új forgalmi rendet tesztelik, azonban a július végétől augusztus végéig tartó időszakot a nyári szabadságok és oktatási szünetek miatt érdemes lenne szeptember első két hetére is kiterjeszteni, mikor újra teljes forgalmi leterheltségű a város, így tényleges igény adatokat kapnánk. (Mindemellett jó ötlet nem a csúcsidőszakban elkezdeni a kísérletezést, így lehetőséget adunk az átállásra). És még egy parkolási gondolat a végére: bízom benne, hogy az önkormányzat pozitív példaként fog eljárni, és megszűnnek a téren a városvezetésnek lefoglalt parkolóhelyek (teljes macskaköves terület a templom előtt...szégyen, ahogy kinéz, valamint további kb 10 hely az önkormányzat épülete előtt) Balaskó Miklós

27 napja
Plussz kérem, oldják meg, hogy az új bekezdések tördelve jelenjenek meg ezen a fórumon, eléggé rosszul fest az imént tett bejegyzésem gondolatmeneti tagolások nélkül.

27 napja
Kedves @Miklós Balaskó! Köszönjük az észrevételt, ezt is továbbítani fogjuk az önkormányzat részére. Szeretnénk felhívni rá a figyelmet, hogy bár a Bakáts tér tervei a forgalmi rend megváltoztatását is tartalmazzák, a jelen felmérés erre részleteiben nem tér ki, az ugyanis egy nagyobb, az egész Belső-Ferencvárosra vonatkozó forgalomcsillapítási elképzelés része. Erről bővebben a kerületi önkormányzat online felületein lehet tájékozódni.

27 napja
Tisztelt Önkormányzat! Egyrészről örülök, hogy szebbé és jobbá szeretnék tenni a Bakáts teret, másrészről aggódom az itt lakók nyugalma miatt. Ahogy jelezték előttem is, a parkolóhelyek száma nagy mértékben lecsökken és a járvány alatt is nagyon nagy gondot okozott az itt lakóknak a parkolásuk. Egy hétköznap folyamán is probléma az itt lakók parkolásának megoldása, de ha még csökkentjük ezen helyek számát még több feszültség fog generálódni. Kérdés, hogy valóban az itt lakó emberek érdekeit szeretnék figyelembe venni, vagy el kell költeni a pénzt?! Kérem, hogy gondolják át, hogyan, mi módon lehet az itt lakó emberek érdekeit is figyelembe venni. Illetve nem örülök, ha rendezvények lennének az ablakom alatt, hiszen pont azért szeretek a Ráday utca ezen felén élni,mert csendes és nyugodt. Nem kell elviselni az éttermek,rendezvények zaját, az ezután maradt vagy kialakult szemetet. Javaslom, hogy a tér pihenésre szolgáljon, ne zajcsapásra. Az éttermek teraszai hangosak, a dohányzás miatt büdösek, élhetetlen szép környezet lenne. A templom mögötti részt nem alakítanám át és semmiképpen nem zárnám le az autósforgalom elől,mert így gyorsabban, könnyebben megkerülhető a környék, illetve ha nem tud parkolni az itt lakó, akkor nem kell az egész belső Ferencvárost megkerülnie a következő reményköréért valamint, ha esetleg engedéllyel lehetne behajtani vagy parkolni a környéken, akkor az eltévedt autós is könnyen ki tud jutni a körútra. Kérem gondolják át, hogy olyan helyet alakítsunk ki, ahol valóban jól érzik magukat az itt lakó emberek és nem csak túlélőként szenvedik le az életüket. Én is támogatom, hogy olyan autók parkolhassanak, akik tulajdonosai itt laknak illetve olyan parkosított felület jöjjön létre ahol nem a zajról szól az egész, hanem a pihenésről, kikapcsolódásról, jobb levegőről, környezetről. Köszönettel. Ambrúzs Mária

26 napja
Tisztelt Cím. A mai napon megtapasztaltuk a forgalomkorlátozási kísérelt fájdalmait és kihívásait. Értem, hogy csendesebb, zöldebb, környezetkímélőbb megoldás felé mennének. Az előttem szólókhoz csatlakozva, fontosnak tartom kihangsúlyozni, hogy ezt nem további éttermek és kiülőhelyek biztosításával kell megoldani, a Ráday utca már ad otthont ennek. A fennmaradó Ráday utcát és így a Bakáts teret sem javasolom ennek kitenni (és ez nem jelenti azt, hogy a tér előtt ne lehessen növelni a zöld területet, ezt az ötletet én is támogatom, pihenésre. Ha esetleg a kutyásokra is gondolunk, persze megfelelő keretk betartásával, akkkor a környezettudatosság mellett szélesíti a scope-ot az Önkormányzat, aminek én külön örülnék). A másik észrevételem a forgalomkorlátozás. Azzal, hogy a Lónyay korábbi egyirányú forgalmát pont megváltoztatták, jelenleg a Soroksári felől (ahonnan szintén szép forgalom érkezik, érzkezne) nincs megoldva a Ráday megközelítése. Azaz a Soroksáriról aki a Rádayban lakik, nem tud hazamenni. Megoldás lehetne rá, a járdaszegély csökkentésével és egy balra kanyarodó sáv biztosításával. Nem célszerű csak a körút felöli megközelítés. Kérem, fontolják meg, és legyen megoldás rá. Egyben a Bakáts tér átalakításával a parkoló helyek száma 30%-kal csökken. Én értem és megértem a környezettudatosságot, de az autóval rendelkező itt élő lakosok érdekeit is figyelembe kell venni, főleg, mert a bevásárlások, a gyermekeink szállítása "biciklivel" nem fog megtörténni. Ezért kiemelten kérem, hogy NE külön kezelje egy más projekt a parkolószámok biztosítását az itt lakók számára az Önkormányzat, hanem ezen elképzeléssel egyben, hiszen ez együtt mozog. Végezetül jó javaslat lehet, hogy csak az itt élők tudjanak autóval behajtani és parkolni, azonban az sem vonzó az ittlévő lakosoknak ha nem tudnak esetleg rokonokat ismerősöket hívni, mert nem tudják egyáltalán letenni az autót (ezt a COVID alatt megélte, aki itt lakik, és valóban, a hosszú percekig történő körözgetés nem volt lélekfelemelő). Azaz a korlátozás jó ötlet, de javasolom, hogy az itteni lakosoknak legyen saját autóik használata mellett egy-egy plusz lehetősége. Nem lehet a XXI. században csak bicikliben és sétálásban gondolkodni, azzal együtt, hogy ezen tevékenységek is fontosak.

14 napja
Tisztelt Önkormányzat! A korábbi véleményekkel, javaslatokkal, aggodalmakkal teljes mértékben egyetértek. 23 éve lakom a Ráday utca Bakáts tér-Boráros tér szakaszán. Sokszor megtapasztaltam a rendezvények hangosságát és látogatottságát. Nem tapasztaltam, hogy az itteni lakók vágynának nagyobb területen nagyobb hangosságra. A templom előtti tér elégségesnek bizonyult mindig. Sőt! Sétáló emberek tömege sem jelent meg oly mértékben, hogy ahhoz indokolt lett volna nagyobb teret biztosítani állandó jelleggel. Viszont az itteni lakosok nagy része aggódásának adott hangot beszélgetéskor. Tehát: Nem tartom indokoltnak, hogy a Bakáts utca sétálóvá legyen alakítva, mert nincs kinek. A Bakáts tér sarkán lévő iskolába vinni a gyerekeket autós megközelítéssel lényegesen több időt fog igénybe venni, és több agressziót fog kiváltani. Ráadásul ezen pici elzárt szakasz miatt a Ráday utca Kálvin tér felé eső szakasza többletforgalommal meg is lesz terhelve. Visszakanyarodni pedig, ha valami mégis az autóban maradt, elég problémás lenne. A parkolási lehetőségek drasztikus csökkentése végképp aggasztó. Jelenleg a lakhelyemet nem is tudom megközelíteni autóval, ha munkából jövök, a XI. kerület felől, mert csak a körút irányából tudok behajtani a Bakáts tér-Boráros tér határolta útszakaszra. Parkolóhely találásáról nem is beszélve! (A vírus időszakban biztosított ingyen parkolás időszaka alatt is lehetetlen volt többletidős körözések nélkül parkolóhelyet találni. S milyen jó, hogy akkor még lehetett a tér körül körözni!!! ) Ha vidékre szeretnék utazni, és vinném a cicáimat is, nem repesek az örömtől, hogy a mellék utcákban (mely utcákra gondoltak, ahol több hely kialakítható???), vagy a rakparton létrehozott plusz parkolóhelyekhez kelljen cipekednem (ha lesz szabad hely?), mert a lakóházam előtt nincs hely lehetőség sem! S fiatalabb én sem leszek, vagy kisebb családdal rendelkező. Nagyon kérem Önöket, maradjon a régi működés, régi közlekedés! A legjobbakat kívánva: Kelemen Ibolya

9 napja
Pár napja átsétáltam a Bakáts téren, és olyan csend volt ott, amit régóta tapasztaltam. Ez jó. Az egyetlen, amit jó volna megoldani ebben a forgalmi rendben, hogy a Lónyay utcából ki lehesssen kanyarodni balra a Petőfi hídra, illetve a hídfőnél a rakpart felől érkezők balra tudjanak kanyarodni a Ráday utcába. Enélkül bizonyos utcák megközelítése túlságosan körülményes lenne és éppen a belső utakon növelné a forgalmat.

3 napja
Az eredeti tervek (forgalmi rend) egyoldalú megvalósítása helyett, előzetesen ki kellett volna dolgozni alternatívákat is, és erről az ott lakók véleményét, hozzájárulását ki kellett volna kérni, felhívva a lakosok figyelmét a várható következményekre, és a mindenki számára legelfogadhatóbb megoldást megvalósítani, ami nem jár sok helyben lakónak ekkora negatív következménnyel. Az új forgalmi rendnek hála, az egész Hőgyes Endre utcában ezzel pl megduplázták az átmenő forgalmat, és még jobban ellehetetlenítették a környéken élők egyébként is nagyon nehéz parkolását, bármiféle közelben lévő parkolási alternatíva felajánlása nélkül. (az említett utcában az új rend óta általában 0 szabad parkolóhely szokott lenni..!) Félreértés ne essék, én is fontosnak tartom az élhetőbb környezetre való törekvést, de mindezt csak átgondoltan lett volna szabad megvalósítani az érintettek bevonásával és azokra tekintettel. Semmiképpen sem tartom járható útnak és igazi megoldásnak a helyben lakók parkolásának további ellehetetlenítését, és azokat a "forgalomcsillapítási" megoldásokat aminek következményeképpen a szomszédos utcákra tolják át a forgalmat, ami még az előző állapothoz képest is erős visszalépés. Sokkal inkább a nem helyben élők gépjármű forgalmát kellene feltérképezni, és az ő általuk generált forgalmat visszaszorítani. Pl. a kis utcákban lévő hotelek, iskolák, amikkel nem foglalkozik senki! Azt már meg sem említem, hogy pont a nyári hónapokban tesztelik az új forgalmi rendet, amikor sokan nyaralnak, és nincs az iskolai tanítási időszakkal összefüggő gépjármű forgalom sem... ebből nem lehet következtetni arra, hogy egy adott forgalmi rend mennyire működne az év egészében, de az is igaz, hogy már most látható, hogy ezt nem lehet tartani.