Az elmúlt 100 év egyik legösszetettebb budapesti vasúti
beruházása a Déli körvasút bővítése, amely elengedhetetlen az elővárosi
forgalom fenntartható fejlesztése érdekében. A
Budapest Fejlesztési Központ célja, hogy a beruházással érintett
területek kerékpáros-gyalogos zöldfolyosóként újuljanak meg, melynek
megtervezésében az Újbudai Önkormányzat
által is szorgalmazott módon a kerületi lakosok is részt vehetnek. Ezért 2020 őszén közös gondolkodás indult, melyben
"
online és személyes fórumokon, kérdőíven keresztül
kapcsolódhattak be a környékbeli lakosok és civil szervezetek a tervezésbe.
Nézze meg a 2020 szeptemberi online fórumot, ismerje meg az ezt követő kérdőív eredményeit, és mélyüljön el a 2021-ben tartott öt tervezési találkozó folyamatában! Részletesebb információkért pedig látogasson el a projekt honlapjára, a www.delikorvasut.hu -ra!
Ez a projekt tipikus példája az öncélú pénz-kidobásnak. Közben a károk és hátrányok tagadása és leminősítése folyik. A jelenlegi személyforgalom a vonalon szinte nulla. A személyforgalom bonyolítására több alternatíva is van amit jelenleg is használnak: 4. metró, 2. metró, 1. villamos, 49. villamos stb. Teherforgalommal pedig a fővárost tovább terhelni mind városfejlesztési, mind közlekedés-politikai szempontból hátrányos káros. Erre van terv a V0 projekt keretében. A vágánybővítés mind a környezet védelme, mind az itt lakók védelme szempontjából helyrehozhatatlan károkat okoz. A projekt-fanok a problémát elmismásoló/bagatellizáló magyarázatai valótlanok és csúsztatások sorozatát adják. A hatástanulmány jelenleg per alatt áll. A beruházók részéről azonban ezt nem akarják tudomásul venni, a hatalommal a hátuk mögött a szokásos módon minden nekik hasznos tervet át akarnak verni, közösségi hatásaitól függetlenül.