A Nehru part 2016-ban a fővárosi TÉR_KÖZ városrehabilitációs program keretében újult meg. A park új funkciókkal, kortárs zöldfelületi megoldásokkal gazdagodott, és gyorsan a fővárosiak kedvelt célpontjává vált a Duna mentén.
"
A Fővárosi Önkormányzat szeretné megtudni, mit gondolnak a park látogatói a fejlesztésről és úgy általában a Nehru partról.
A felmérés célja a fejlesztés utókövetése és a park jövőjével kapcsolatos további javaslatok összegyűjtése. A Nehru part megújítása 2019-ben elnyerte a Magyar Urbanisztikai Társaság és az ICOMOS Köztérmegújítási Nívódíját.
A kérdőív kitöltésének nincs előre megadott határideje,
de az első részletes riportot a május 15-i állapot alapján fogjuk elkészíteni a
Fővárosi Önkormányzat számára. Kitölteni ezután is lehet, így - értelem szerint
- az automata eredményösszesítés is folyamatosan frissül.
A parkon a kerékpárút átvezetését meg kell oldani, és ezt úgy lenne célszerű, hogy az a kerékpárosoknak, és a gyalogosoknak is jó legyen, azok ne zavarják egymást. Ennek megfelelően a bálna után a kerékpárútnak el kellene kanyarodnia és átmennie a park másik oldalára. Itt a villamosvonallal párhuzamosan futó füves sávon a meglévő fák melletti/alatti rész tökéletesen alkalmas lenne erre, mert az út forgalma miatt ez amúgy se kifejezetten alkalmas "piknikezésre". A villamos és az út zajának csökkentése miatt a meglévő fák közé sövényt, vagy bokrokat lehetne ültetni. A közraktár utca végénél a kerékpáros átvezetést meg kellene oldani, hogy a Petőfi hídra való feljutás megoldott legyen (Ennek minimum síkba hozása a mozgáskorlátozottak miatt is szükséges lenne, a kerékpáros átvezetés csak hab lenne a tortán). Innen a kerékpárút visszatér a Duna-partra és csatlakozik a meglévő úthoz. Ezen felül a Boráros téri villamosmegállótól északra jelenleg van egy tároló vágány és egy méretes aszfaltsziget is. Amennyiben nem indokolt ezeknek a fenntartása, úgy ezek megszüntetésével/átalakításával is lehetne növelni a park területét.
Csatlakozom az előttem szólóhoz, a kerékpárút hatalmas konfliktusforrás, főleg a Bálna előtti részen. Sürgős megoldást kíván. A másik fejlesztendő területnek a műanyag ülőbútorok takarítását jelölném: mindegyik össze van firkálva, koszosak, hajléktalanok alszanak ott minden éjszaka, vagy éppen baráti társaságok öntik le sörrel-borral és minden egyébbel. Ettől a két dologtól eltekintve én nagyon elégedett vagyok a területtel, kiemelten tetszik a villamossáv mellett húzódó zöldfelület, ahol nem végeznek fűnyírást, így rendszereresen tele van különféle virágokkal (azt hiszem ez valamelyik svájci egyetem alternatív gyepgazdálkodási projektje). Nyilvános WC-re itt is van igény, szerencsére sokan hajlandók a Bálnáig elsétálni érte.
És még egy megjegyzés, mert a kérdőívben láttam, hogy a híd alatti terület is ide tartozik: a híd alatt elviselhetetlen szagok vannak. Sajnos az ilyen helyeket szemétlerakásra és nyilvénos WC-ként használják. Napi szintű fertőtlenítésre lenne szükség azon a részen, illetve kamerákra, közterületfelügyelőkre.
Egyetértekl az előttem szólókkal, a legbotrtányosabb a kerékpárút, illetve annak hiánya. A Bálna mellett közvetlenül a teraszok mellett van a kerékpárút, nemcsak a vendégek közelítik meg azon keresztül a vendéglátóhelyeket, de a pincérek is azon keresztül szolgálnak ki. Itt egyszerű megoldás lenne a gyalogjárda és a kerékpárút felcserélése. A Bálnától délre viszont a kerékpárút megszűnik, és csak a Petőfi híd után folytatódik. Tulajdonképpen mindegy, ho menne át a Nehru parkon, de értelemszerűen a Duna partja a kézenfekvű, ha a park mindkét végén ott van az út. A Bálnától délre már nem sok értelme lenne átvinni a villamossín mellé. Az viszont nem lenne értelmetlen megoldás, ha már a Bálnát is a sínek mellett kerülné meg, és így a part teljesen a gyalogosoké lehetne. AZ pedig alapvető követlemény lenne, hogy a Petőfi hídra a parkból kerékpárral, kerekesszékkel, babakocsival stb. is közvetlenül fel leheessen jutni.
Negyven éve használom a Nehrut, én és a fiaim is itt tanultak meg biciklizni :). Jó lett a felújítás, szebb lett a park, jól vannak elhelyezve a funkciók, és minden generációnak szól. Nem sikerültek a műanyag padok: mindig koszos benyomást keltenek a fapadokhoz képest (a hátsó ülőkék viszont nagyon ötletesek és jók). A kerékpáros áthaladás nincs megoldva, ahogy a többiek is mondták. A kerékpáros pálya sajnos nem oldott meg a híd alatti bűzt és koszt. A kutyások továbbra is használják a parkot. A kisebb negatívumok mellett még mindig az óriási potenciált látom benne: a Boráros-aluljáróval és a Bálnával való összeköttetést. A Boráros-aluljáró simán lehetne Gödör szintű hely, a Bálna meg felfelé pozícionált gasztro-turista pláza, ahonnan piknik-csomagokat is lehet hozni a parkba. A két végnek a rendezés megoldaná a hiányzó közvécé problémáját is, bár még így is elbírna egy központi pavilont a park a mérete miatt. A felújítás előtt csináltunk a egy mini-felmérést, ide teszem, hátha hasznos: https://eltinga.hu/data/_uploaded/file/studies/NehruBalna.pdf
A park melletti közút 4 sávját kell csökkenteni, így bőven lenne hely a bringainfrának, a közúti forgalom csillapítása pedig már nagyon időszerű.
Remek park! A padokat viszont le kéne cserélni, meg a füvet kicsit jobban karban tartani. Gyeptégla talán tartósabb lenne. A bringás és gyalogos sávot érdemes lenne felcsérlni és folytatni a belváros felé.
Szuper ez a park, nagyon szeretem. A nagy műanyag padok szerintem sem sikerültek ugyanakkor jól, a parkban tipikusan lehetne hesszelni, de ezekre nem lehet ráülni, mindig koszosak vagy az emberek vagy simán az időjárás koszolja össze, nem láttam még ebben ülni embereket. A kerékpársáv az éttermek előtt a Bálna oldalában rossz helyen van, gyerekek és kutyusok mászkálnak ott a gyalogosokkal, egyszerűen alig férnek el, tényleg állandóan a biciklis sávban mászkálnak az embereke, de eygszerűen nem férnek máshová. Ha a Boráros-tér aluljáróját nézzük, szerintem sincs kiaknázva. Közterületi WC és az odavizelés bármilyen módon való megakadályozása szükséges lenne, de ha nem csak kipofozni akarnánk, hanem potenciált is látni benne, akkor valóban haszonlóan fasza hely lehetne, mint a Gödör és az Erzsébet-tér.
Szuper ez a park, nagyon szeretem. A nagy műanyag padok szerintem sem sikerültek ugyanakkor jól, a parkban tipikusan lehetne hesszelni, de ezekre nem lehet ráülni, mindig koszosak vagy az emberek vagy simán az időjárás koszolja össze, nem láttam még ebben ülni embereket. A kerékpársáv az éttermek előtt a Bálna oldalában rossz helyen van, gyerekek és kutyusok mászkálnak ott a gyalogosokkal, egyszerűen alig férnek el, tényleg állandóan a biciklis sávban mászkálnak az embereke, de eygszerűen nem férnek máshová. Ha a Boráros-tér aluljáróját nézzük, szerintem sincs kiaknázva. Közterületi WC és az odavizelés bármilyen módon való megakadályozása szükséges lenne, de ha nem csak kipofozni akarnánk, hanem potenciált is látni benne, akkor valóban haszonlóan fasza hely lehetne, mint a Gödör és az Erzsébet-tér.
Régen kutyázni jártam oda, de már nem lehet, azért néha még hozzácsapom a dunaparti sétához, ha több időm van és nincs lelkierőm a Boráros aluljárójához (pedig már sokkal jobb, mint votl) Amúgy a park nekem bejjön, kivéve a műanyag szörnyetegek, azt soha nem is értettem. Egyébként én nem biciklizek, de a sáv azért hiányzik. Ugyan a Boráros tértől délre van, de nincs leválasztva a sétálós résztől, állandúan attól rettegek, hogy a kutya vagy kiszalad a sínekre, vagy egy bicikli elé. Amúgy Budapest üsszes parkja és köztere hasonló problémával küzd, szépen kialakítják, majd hagyják elkoszolódni és leromlani. Aztán megint beletesznek 10 milliárd EU-s pénzt. Ez számomra érthetetlen. Kedves dialog, elnézést a hibákért, de nem látom, hogy mit gépelek, kicsit nagyobb ablak kellene!
Lehetőség a zöldfelület növelésére a villamospálya gyepesítése. Elég nagy zöldfelület keletkezne. Fontosabb ennél a Nehru park "szigetelése" a Közraktár utcától, a park tisztánőrzése és zajszintje szempontjából egy magasra növő, nyírható, formázható vaskos sövény telepítése volna nagyon indokolt.
A Nehru park duna felöli oldala és a játszótér nagyon szépen rendbe lett hozva viszont a másik oldalon felszedett burkolat, majd kaviccsal, földel lerakott része botrányos. Ide jártunk évekig a gyerekekkel játszani, itt tanultak meg a jó betonozott, aszfaltozott részen görkorizni, gördeszkázni, bringázni, kis lábbal hajthatós motorral menni, de ez mára használhatatlan. Ha leesik az eső, még gyalogosan sem járható, mert áll a víz rajta. Kérem gondolják át a burkolat módosítását, mert ez így nagyon borzalmas.