Az Ecseri úti metrómegálló megújuló környezete

Elkészült a kérdőívezés összefoglalója

  • Több mint ezerhétszázan töltötték ki a megújuló Ecseri úti metrómegállóról szóló kérdőívet. Köszönjük a kimagasló részvételt!
  • Az Ecseri úti metrómegálló felszíni környezetrendezése kapcsán tartott, hat kitelepüléssel egybekötött online és offline kérdőívezésen bő két hét alatt, 2021. november 28-ig 1765 érvényes választ adtak a kitöltők.
  • A válaszadók a tér jelenlegi helyzetét rendkívül rossznak látják, és szinte mindenki támogatná, hogy felújításra kerüljön a terület. A legfontosabbnak a köztisztaság és a közbiztonság kérdését látják, és ezek (legalábbis a válaszadók fejében) összekapcsolódnak a téren található pavilonokkal is. Vannak ugyanis olyan szolgáltatók (például a talponállóként működő vegyesbolt), amelyek vásárlóközönségének jelenléte (vélt vagy valós) konfliktusokat okoz az „átlagos” térhasználókkal.
  • A válaszadók relatív (és majdnem abszolút) többsége, 50%-a 4-5 pavilont látna szívesen a felújított téren. A maradék 50% megoszlik azok között, akik egyáltalán nem szeretnének pavilont látni a területen, és azok között, akik 4-5-nél több pavilont szeretnének megőrizni.
  • A használt szolgáltatások száma és a pavilonok javasolt száma között egy érdekes összefüggés mutatkozik. A válaszadók átlagosan 3,4 pavilon szolgáltatásait veszik igénybe, és ez az átlag a 9-10 pavilont illetve az összes pavilont megtartani javaslók között is alig több mint 4 (ráadásul az előbbiek körében magasabb, mint az utóbbiak között). Ebből arra lehet következtetni, hogy a pavilonszámmal kapcsolatos válaszukat nem a tényleges (jelenlegi) használati igényeik határozzák meg.
  • A válaszadók egy jelentős része száműzné azokat a szolgáltatókat a területről, amelyek alkoholt, dohányárut árulnak. Azonban ezeknek a funkcióknak is van egy jól látható, de az átlagos használókhoz képest jelentős kisebbségben lévő támogatói köre.
  • A legszélesebb körben támogatott szolgáltatások a pékség (64%) és a zöldség-gyümölcs (55%), valamint a virágos (41%), kulcsmásoló (40%), gyorsétkezde (40%).
  • Elsöprő a támogatottsága a pavilonok esztétikusabbá, egységesebbé tételének is.
  • A felújítással kapcsolatban számtalan egyéni ötlet, javaslat érkezett, amelyekből - az összesített bemutatás mellett - szemezgetünk is az alábbi elemzés végén.

IDE KATTINTVA MEGNYÍLIK A TELJES DOKUMENTUM!