A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa, mely a Kormány és a
Fővárosi Önkormányzat legfőbb közös szerve Budapest fejlesztése érdekében, 2020
februárjában döntést hozott az Új Duna-híd, közismertebb nevén a Galvani híd
megépítésének támogatásáról.
A híd megépítése nem csak azért fontos, mert jobb kapcsolatot teremt Budapest déli városrészei, elsősorban Újbuda, Csepel és Ferencváros között, hanem azért is, mert jelentősen hozzájárulhat a belváros, elsősorban a Nagykörúton belüli területek forgalomcsillapításához, átadását követően 37 ezer, további kiegészítő forgalomcsillapító intézkedések megtétele esetén akár több mint 50 ezer gépjárművel csökkentve naponta a belvárosi hidak terhelését. Ennek az az oka, hogy az M1-M7 felől az Egér úton és az Andor utcán Budapestre érkező autók a jövőben elkerülhetik a Rákóczi hidat, és az új hídon haladhatnak. Azáltal, hogy a Rákóczi híd délről érkező forgalma csökken, a Rákóczi híd a jövőben a Petőfi híd és az Erzsébet híd forgalmának átvételében is nagyobb szerepet tölthet be.
A Dunán megépítendő Új Duna-híd és a Ráckevei (Soroksári)-Dunát
átszelő kisebb párja együttesen olyan területek jobb elérhetőségét teszik
lehetővé, melyek már ma is a városfejlesztési elképzelések középpontjában
állnak, a Duna-hidak és kapcsolódó úthálózatuk megépítésével viszont
egyértelműen Budapest új városrészei jöhetnek létre ezeken a ma még jellemzően
elhagyott, üresen álló, zömében rozsdaövezeti telkeken.
Ezt a távlati célt is figyelembe véve az Új Duna-híd
úthálózatának tervezése kapcsán elvárásként fogalmazódott meg, hogy külvárosi
autópályák helyett ezen a területen fasorokkal szegélyezett, belvárosi körút
hangulatú, kiváló gyalogos, kerékpáros infrastruktúrával, kiépített közösségi
közlekedési kapcsolatokkal rendelkező úthálózat jöjjön létre.
Az úthálózat első szakasza - mely a Fehérvári úttól az Illatos
út-Gubacsi úti csomópontig terjed – jelenleg tervezés alatt áll. Az
engedélyezési szintű tervek véglegesítése, és az engedélyezési eljárás
elindítása előtt lehetőséget kívánunk biztosítani a szélesebb közvéleménynek,
hogy a még nem végleges, tájékoztató jelleggel közzétett fejlesztési elképzeléseket, az úthálózat jellegzetes elemeit, megoldásait megismerhesse és véleményezhesse.
- a beruházáshoz kapcsolódó általános szempontok,
- a budai oldali fejlesztések,
- a Csepel-szigetet érintő fejlesztések,
- és a pesti oldali fejlesztések véleményezéséből.
A kérdőív kitöltése anonim módon történik, a válaszadás
önkéntes, a válaszokat összesítve dolgozzuk fel. A kérdőív kitöltésével Ön
hozzájárul adatai kezeléséhez az adatkezelési szabályzatban foglaltak szerint. A kérdések
megválaszolása 5-10 percet
vesz igénybe.
A kérdőívhez kapcsolódó fejlesztésről bővebb információkat olvashat a www.ujdunahid.hu oldalon, a kérdőív eredményei feldolgozást és
értékelést követően szintén ezen a honlapon lesznek elérhetők.
A Dunát keresztező új híd nemcsak Budapest egésze számára
jelenik majd meg emblematikus városképi elemként: jelképe lesz az itt születő
új városrészeknek is.